Motorový vůz M152.0 (810) byl vyvinut VÚKV Praha jako náhrada za motorové vozy M131.1, M240.0 a M262.0 rormálně-rozchodné
železnice. Výroba byla rozběhnuta ve Studénce v roce 1974. Celkem bylo dodáno 678 kusů těchto motorových vozů. Motorový vůz měl vodou chlazený motor
Škoda ML634 se šesti válci v ležatém provedení. Kroutící moment zajišťovala hydromechanická převodovka Praga 2M702 s jedním měničem a mechanickou
spojkou. Reverzace byla zajišťována nápravovou převodovkou. Motorový vůz M152.0 měl teplovzušné topení (stejně jako M240.0). Oproti předchozím typům
měl dálkově ovládané nástupní dveře z pultu strojvedoucího se zajištěním proti otevření během jízdy.
Vyráběný vůz plně uspokojil tehdejší požadavky ČSD a byl nasazován na všechny druhy výkonu. S jeho příchodem se zlepšila kultura osobního cestování
na železnici na vedlejších tratích. V Tisovci na velkém sklonu
nahradil nevyhovující M131.1 a popř. M240.0. Po zkouškách v Tanvaldu bylo rozhodnuto jej nasadit
jako druhý adhezně jezdící motorový vůz na této trati. Byla také povolena jízda dvou spřažených motorových vozů M152.0. Přípojné vozy
Baafx, které byly k tomuto vozu sériově vyráběny nesměly být na velkých sklonech
k tomuto vozu připojeny z důvodů omezenosti brzdění. Po nasazení těchto motorových vozů byl osobní provoz na ozubnicové trati
Tanvald - Kořenov - Harrachov zajištěn bez problémů, neboť předchozí motorové vozy M240.0 byly náročnější na údržbu a
vykazovaly jisté provozní poruchy. Řada motorového vozu M152.0 jezdí na velkých sklonech železnice jak v Tisovci, tak v Tanvaldu v podstatě dodnes.